فاطمه جانمانفاطمه جانمان، تا این لحظه: 8 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

نفس طلایی

رشته ی زیبای من

1392/4/1 16:13
نویسنده : مامانی
286 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مادری من خوبی گل گلکم؟ منم خوبم ... الان تو وب یکی از دوستان بودم و همین جوری ذوقم امد در مورد رشته ام چند خط برات بنوسم .... اول از همه خدا رو هزاران بار شکر می کنم که این رشته رو جلو پام گذاشت چون واقعا الان می فهمم که دارم عشق می کنم از خوندن تک تک درسام و اگه یه رشته دیگه بودم احتمالا طاقت نمی اوردم ...

بعد از امدن جوابای کنکور نه البته از سال سوم دبیرستان عزمم و جزم کردم که حتما روان شناسی بالینی بخونم که خدا رو شکر با تلاشی که کردم و رتبه ای که اودرم تونستم به این هدف بس بزرگم برسم ... و بعد از کارشناسی بلافاصله امدم ارشد و الانم مثل برق و باد دو ترمش تموم شد و مونده یه ترم و پایان نامه ...

اما از رشته ام بگم که چند تا قسمت برجسته داره ... اول از همه اینکه با خوندن درس های مثل اسیب شناسی یا کودکان استثنائی فقط می تونی سجده کنی و شکر خدا واقعا یه سری مشکلات سخت و عمیق روانی وجود داره که واقعا باید ازشون به خدا پناه برد ... همیشه می گم که یه بیمار جسمانی میگه سرم درد می کنه و همه باور می کنن که سرش درد می کنه اما یه بیمار روانی مثلا فرد مبتلا به اسکیزوفرنی توهم و هذیانی رو تجربه می کنه که برای خودش واقعی هستن اما هیچ ادمی در اطرافش حرفش رو قبول نمی کنی و انگ دیوانگی رو بهش می زنه .. اون وقت می خواد به کجا پناه ببره؟ 

یا درس کودکان استثنائی که واقعا یه بیماری هایی واسه بچه ها وجود داره که ادم باید فقط سجده کنه و از خدا بخواد اولاد صالح و سالم روزیش کنه و اونایی که بچه دارن فقط شکر خدا برای اینکه سالمه و انشالله صالح ...

یا درسایی مثل ازمون ها که سنجش شخصیت و هوش و سازمان ادراکی و بلوغ اجتماعی و یه عالمه چیز دیگه برای ادامای اطرافت خیلی جالبه ... مثلا تو تست mmpi که یه تست شخصیتیه می تونی بفهمی که فرد چه خصوصیات و ویژگی هایی داره و این فوق العاده است ...

یا مثلا انگیزش و هیجان و فیزیولوژی که مسیرهای عصبی و اتفاقات مغزی برای هر رویداد حسی و رفتاری شناخته میشه و می فهمی که همه چی ریشه در تغییرات فیزیولوژیکی مغز داره ...

یا مثلا نظریه ها که با تاریخچه  افراد مهم این رشته اشنا می شی یا روان درمانی که رویکرد های مختلف درمان رو یاد می گیری مثلا رفتار درمانی، شتاخت درمانی، گروه درمانی، خانواده درمانی، واقعیت درمانی و.... که واقعا جالب و جذاب هستن واقعااا....

اما رشته ای که دارم خیلی سخته واقعا سخت ... به قول یکی از اساتید با یه حرف ما می تونه یه زندگی پا بگیره یا متلاشی بشه ... یه نفر رشد کته و بالا بره یا سرکوب بشه و سقوط کنه ... خیلی سخته که تو یه چارچوب زمانی حرف هایی رو بزنی که واقعا به درد مراجعت بخوره و بتونه کمکش کنه ... اما خیلی حس قشنگیه وقتی یه نفر با رضایت کامل به زندگی زیبای خودش برگرده ... من هنوز تجربه کاری ندارم اما واقعا از خدا می خوام من رو خدمت گذار مردم قرار بده ... و خودش عنایت کنه تا یه دکتر موفق بشم در اینده انشالله .... 

برای همه مون دعا کنید رشته سختی داریم اما فوق العاده زیبا و جذاب و دوست داشتنی ... 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (12)

مامان ثمین
1 تیر 92 14:33
ان شاا... که پیروز و شاد باشی همیشه.عیدت هم پیشاپیش مبارک. التماس دعای فراوون دوست من
فاطمه سادات مامان یگانه زهرا
1 تیر 92 14:41
ممنون که اومدی عزیزم انشالله به اون مرحله ای که دلت میخواد برسی واقعا با وجود این همه مریضی های روانی مختلف آدم باید سجده شکر بذاره....
زینب
1 تیر 92 17:51
سلام عزیزم خوبی؟انشاالله بیش ازپیش شاد و موفق و سربلند باشی...واقعا باید واسه سلامتی خودمون وبچه هامون سجده ی شکر به جا بیاریم...عزیزم انشاالله قسمت خودت بشه به زودی زود بری اونجا واسم دعا کنی...
ما (من و گاهی بابا)
1 تیر 92 19:48
خوبه که از رشته ت راضی هستی البته هر رشته ای با یک روحیه ای تناسب داره.
منیر
2 تیر 92 0:28
سلام خانمی خسته نباشی ان شاالله همیشه موفق باشی عزیزم
مامان آبتین
2 تیر 92 16:07
موفق باشی دوست خوبم من یه سوال دارم شما ازآسیب شناسی صحبت کرده بودید می خواستم بدونم مقاله یا مطلبی رلجع به آسیب شناسی بخصوص اعتیاد در فضای مجازی ندارید آخه دارم تو این زمینه یه مقاله می نویسم برای اداره مون (چون برام امتیاز داره ) ممنون می شم در صورت امکان کمک کنید .
♥ مامان آینده ♥
2 تیر 92 16:39
چه رشته جالب و هیجانی....!!! اما همینطور که استادتون میگن رشته ی خیلی حساس و سرنوشت سازه برای دیگران... انشالله که همیشه توی درست و کارت موفق باشی دوستم... راستی میشه چند تا تست روانشناسی بذاری اینجا جالب میشه ها...!! هم ما رو روانشناسی میکنی هم تو کارت تجربه کسب میکنی مثلا تست آی کیو بذار
لحظه های من و تو
2 تیر 92 19:37
عزیزم عیدت مبارک. انشالله توی رشته ی درسیت همیشه موفق باشی
مامان تسنيم سادات
2 تیر 92 22:02
به نظر من واقعا رشته خوبى رو انتخاب كردين و براى مامانا خيلى مفيده ايشالله كه موفق باشى خوش به حال نى نيتون كه مامانش روانشناسى خونده واقعا عاليه ....
مامان پریسا
3 تیر 92 16:45
من که کاملا درک میکنم چی میگی....
سمیرا مامان آنیسا
3 تیر 92 17:37
عزیزه دلم عیدت مبارک باشه خانومی بووووووووووووووووووووووس بوووووووووووووووووووووووووس آره این دخمل ما هر جا میره همش تو آب ایشالله امشب یه عیدی خوب از آقا بگیری
♥متین من♥
7 تیر 92 15:48
سلام دوست خوبم یک لحظه میای وب پسر من عکسشو ببینی واگه دوس داشتی بهش رای بدی ممنون میشم کد 174 پیامک کنید به شماره 20008080200(دوهزار هشتاد هشتاد دویست) یه دنیا ممنونم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نفس طلایی می باشد