فاطمه جانمانفاطمه جانمان، تا این لحظه: 8 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

نفس طلایی

خدا طبیب است و ما مریض

1391/9/11 14:45
نویسنده : مامانی
277 بازدید
اشتراک گذاری
 
ساعت 10 صبح دکتر به همراه مامور آشپز خانه وارد اتاق بیماران می شود. ده تخت هم داخل اتاق است، دکتر می گوید: به این چلو کباب بدهید با کره، به تخت کناری غذا ندهید، به او سوپ بدهید، به این شیر بدهید، به او کته ی بی نمک بدهید، به این آش بدهید، دیگری نان و کباب.
 مریض ها همه یک جور به دکتر نگاه می کنند. حتی به کسی هم که می گوید غذا ندهید، او می فهمد که امروز عمل جراحی دارد و نباید غذا بخورد، چون می فهمد و می شناسد که دکتر خیرش را می خواهد، اعتراض نمی کند....
 حالا اگر يكي بلند شود و بگوید که چرا به آن مریض چلوکباب بدهند و به من ندهند، دکتر می فهمد که این شخص درك درستي ندارد..... ما هم اگر به خدا بگوییم خدایا! چرا به فلانی خانه ی دوهزار متری دادی و به من ندادی، ما هم مانند همان بيمارفاقد درك مناسب هستیم. ما هم قضا و قدر الهی را نشناختیم و نفهمیدیم. باید بفهمیم همان طور که مریض میفهمد و به دکتر اعتراض نمیکند، ما هم به خدا نباید اعتراض کنیم و هرچه به ما می دهد راضی باشیم.

خداوند تبارک و تعالی فرمود: اگر بنده بداند من خدای او هستم و هرچه صلاح اوست به او می دهم، در دلش از من ناراضی نمی شود. در حدیث است که « انتم کالمرضی و ربّ العالمین کالطبیب. ما همه مانند مریض هستیم و خدا مانند طبیب. »
 
 
آیت حق مرحوم مجتهدی تهرانی
 
 توکل
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

بابای امیرحسین
11 آذر 91 18:05
سلام خیلی حکیمانه بود. بهم چسبید... خدا رحمت کند این مردخدا را. وبلاگتون پر رمزه! من چند دفعه اومده بودم ولی نمیتونستم نظر بگذارم. از این مطالب حکیمانه بزم بگذارید. برای نقل تو کلاس خیلی خوبه
♥ مامان آمیتیس ♥
12 آذر 91 4:52
خیلــــی قشنگ بود..... واقعا خداوند هر چی که به صلاح بنده هاش باشه بهشون میده..... این به من ثابت شده..... هیچ کار خدا بی حکمت نیست......
♥ مامان آمیتیس ♥
12 آذر 91 4:55
وقتی خدا بهت میگه: “باشه” چیزی رو که میخواهی بهت میده.... وقتی میگه “صبر کن” چیز بهتری بهت میده.... و وقتی میگه “نه” داره بهترین را برات آماده میکنه....
زینب
12 آذر 91 6:29
الاهی راضیم به رضای تو...
مامانی
12 آذر 91 19:07
سلام عزیز قشنگ بود لذت بردم
فرشته
13 آذر 91 11:55
خیلی قشنگ بود گلم واقعا آموزنده بود کاش قدرت درکش برای ما باشه...
زهره
13 آذر 91 19:57
فوق العاده فوق العاده فوق العاده بود زدی توی خال ممنونم
مینو
15 آذر 91 23:10
سلام . ممنون بابت این مطلب قشنگی که گذاشتی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نفس طلایی می باشد